30 november 2009

dagens jobb

Avhandlingsord: en del bokkapitelord som i ett senare skede kan omarbetas till avhandlingsord.

Andra ord: massa mejlord, ungefär 700 ord till ett bokkapitel, ett referat på en vetenskaplig text för en nätkurs jag går.

Läst idag: mejl, statusuppdateringar på facebook, bloggar, text som jag refererade.

Mötestid: 1 timmes lärarmöte direkt på morgonen.

Framgång: skickade nyss iväg mitt färdiga bokkapitel för granskning nummer två. Är för trött för att det ska kallas en höjdpunkt. Bubblande framgång är när jag lyckades ta mig samman och ringa till Tammerfors för att jaga ett övernattningsställe till torsdag, något jag vetat i flera månader att jag borde göra.

Höjdpunkt: flera höjdpunkter under dagens lopp då jag träffat vänner, nuvarande arbetskamrater, gamla arbetskamrater och bekanta här och var. Konstaterade att det lönar sig att röra sig en del utanför mitt arbetsrum. Det ger mer skrivinspiration än det tar skrivtid.

Besvikelse: noll

Distraktion: postkonferensgöromål som någon (läs jag) måste göra.

Jobbighetsnivå: inte nämnvärt

Inga kommentarer: