16 april 2010

sånt jag gjort

Sånt jag gjort den här veckan: ingenting. Förutom svettats, nyst och snutit mig.

Gånger jag varit utomhus: ingen. Senast jag var utomhus var på söndagen.

Gånger jag trott att jag blivit feberfri: två. Den första var torsdagsförmiddag. Jag blev glad och firade med att tillreda mat och diska. Efter det blev jag totalutmattad och konstaterade att jag hade feber igen. Andra gången är nu. Men ännu inte beredd på att gå utomhus.

Egentliga planer: presentera avhandlingstext på forskarseminarium och besöka Amsterdam.

Gånger jag blivit lite arg: Direkt samband med friskhetsgrad kan konstateras.

Jag visste att jag inte kunde annulera flygresan eftersom jag bokat billigaste möjligaste flygresan, men jag visste inte att jag 24 timmar innan resans start hade kunnat ändra resedatum genom att betala 75 euro extra. När jag upptäckte det försent blev jag lite arg, men det gick om eftersom febern steg.

Tidig torsdagsmorgon skulle jag ha åkt. Jag tänkte gå till läkare för att få sjukintyg och då möjligen få en del av resans kostnader tillbaka genom min reseförsäkring. När jag skulle iväg till hälsostationen kände jag mig ovanligt pigg och konstaterade att jag inte hade feber längre. Inte kunde jag ju då få läkarintyg, tänkte jag. Jag fick helt enkelt glömma det där med försäkringen. Blev lite förbannad. Då fick jag feber igen. Och då var hälsostationen stängd. Så var jag arg på det.

Besvikelsegrad: förvånandsvärt låg. Jag har varit för trött för att vara besviken.

1 kommentar:

Mia Skrifver sa...

int för att jag vill sprida ilska, men du kan ju gå till hälsostationen och berätta att du varit sjuk och be dem skriva ut intyg för de dagar du behöver i efterskott. been there. bli frisk. trist med sjukdom.