26 februari 2011

att fira födelsedag eller ett foto i timmen

I onsdags fyllde jag 31. Dagen till ära tog ett foto i timmen. Det var mera än textdeadlinesdag än födelsedag.

Klockan 8 vaknade jag. Det var fortfarande ganska mörkt. Jag låg i sängen och tittade på underkjolen som hänger på väggen som prydnad och sänglampan. Sedan steg jag upp.


Klockan 9 åt jag morgonmål. Svart kaffe och knäckebröd. Det var det enda jag hade hemma. Dagen innan hade jag återvänt från Stockholm och hade inte orkat ta mig till en affär.


Klockan 10 satt jag i arbetsrummet. Tittade på datorskärmen och korten jag försöker pigga upp den vita väggen med.


Klockan 11 tittade jag mera upp i taket än på datorskärmen.


Klockan 12 sökte jag i en ordbok för att kontrollera om det heter diskvalifiera eller diskvalificera. Det senare var korrekt stavning.


Klockan 13 hade jag gått till Fänriken efter lunch. Lunchen åt jag vid datorn medan jag försökte göra de sista ändringarna.


Klockan 14 sökte jag böcker i bibliotektkatalogen. Man kan också notera att jag hängde lite på facebook.


Klockan 15 skrev jag ett blogginlägg.


Klockan 16 tittade jag på mina anteckningar för texten och gjorde en kö av Ahlgrens bilar på pappret. Bilarna åt jag upp. Egentligen åt jag en hel påse av dem medan jag skrev. Jag konstatera att jag inte tycker att de är särskilt goda.

Klockan 17 skrev jag in min sista referens i texten och skickade sedan in den.


Klockan 18 var jag hemma. Hade fortfarande inte varit till affären. Jag hade köpt en burk jordnötssmör i Stockholm. Jag älskar jordnötssmör. Jag tänkte göra pestoris, men testade istället jordnötssmörsris. Det är inget jag rekommenderar som måltid. Det blir väldigt torrkletigt att äta och man är tvungen att dricka väldigt mycket.


Klockan 19 gick jag för att spela pingis. Jag tittade på min lägenhet och konstaterade att den var väldigt rörig.


Klockan 20 tog jag inget foto. Men lite över åtta var jag hemma igen. Steg in i lägenheten och konstaterade att det fortfarande var rörig, men att det doftade gott. Den doftade jordnötssmör.


På kvällen gjorde jag inget annat än duschade och tittade på Masterchef Suomi och Sveriges Mästerkockar. Jag hade huvudvärk efter att textdeadlinesjobbandet.

3 kommentarer:

martina sa...

åh lotta, du är bäst! uppskattar särskilt bilarna och jordnötsmiddagen!

Jessica sa...

Alltså det där med bilarna var bara för fint och random :D Och vad bra at din vägg är mindre vit nu!

(Tänk, jag uppskattade jag inte alls jordnötsmiddagen ;))

när det börjar sa...

haha! en helt vanlig dag på jobbet (då jag inte har några böcker att ordna men nog bilar).

jag hade tänkt testa göra jordnötssås som jag fantiserar att är mindre kletigt men jag har redan ätit upp hela (stora) burken. hups.