24 januari 2012

jag har läst

Packningsoptimistisk bokmal kan man inte (för tillfället i alla fall) kalla mig men kanske jag är lite influerad av alla bokbloggar jag läser.

Till Australien tog jag med mig (och läste):
1. Ett inte ännu utgivet manus (roman) av XX. Som borde bli utgiven och dessutom få pris!!!
2. Borta bäst (roman) av Sara Kadefors. (som e-bok)
3. Man (lyrik) av Tim Stern. (som e-bok)
4. Brukaren (lyrik) av Ulf Karl Olov Nisson. (som e-bok)
5. Pojkarna (roman) av Jessica Schiefauser. (som e-bok)
6. Det är så logiskt, alla fattar utom du (roman) av Lisa Bjärbo. (som e-bok)
7. Outsider (roman) av Torbjörn Flygt. (som e-bok)
8. Spelreglerna (novellsamling) av Jonas Karlsson. (som e-bok)
9. Att springa (roman) av Maria Sveland. (som e-bok)
10. Barndomstolen (lyrik) av Ulf Karl Olov Nilsson. (som e-bok)
11. Den unga F:s bekännerlser (prosalyrik) av Maria Margareta Österholm. (som tryckt bok)


Alla (förutom boken Man) får toppbetyg (men Man får nog godkänt).


2 kommentarer:

heidi sa...

läser du e-böckerna på iFånen eller på nån annan manick?

när det börjar sa...

Jo, iFånen. Lånar via ÅA-bibban och läser genom appen Bluefire. Litet, men funkar!