24 februari 2012

gårdagens efit

Igår fyllde jag år. Tanken var att det skulle bli en vanlig torsdag, men sen blev den en ovanlig torsdag som egentligen var ganska vanlig i alla fall.


Klockan 00.00 åt jag dygnets första Crunchie. 
Min absoluta favorit. 
För sex år sedan besökte en australiensläkting Finland. Jag var inte själv i landet och hann inte träffa henne, men jag fick en massa godis. Alla sex år efter det har jag tänkt på Crunchie, den ultimata. Honeycomb covered with milk chocolate. I Australien åt jag nästan varje dag. Köpte hem en massa och sparade de sista till födelsedagen. Nu har jag dessutom fått tre stycken kurirer. Crunchiekurirer. Fanstastiskt. 
(Och fantastiskt hur många gånger man kan nämna Crunchie utan att nämna det tillräckligt ofta)


Klockan 01.00 låg jag i sängen. 
Knut tyckte också om filmen.



Klockan 09.00 drack jag kaffe.



Klockan 10.00 beslöt jag mig för att vara ledig. 


Klockan 11.00 satt jag i köket och tittade på Bones.
Orvar var i klätterställningen.


Klockan 12.00 satt jag fortfarande i köket, tittade ut.
Knut satt också i köket.


Klockan 13.00 var jag så upptagen med att städa att jag glömde ta ett foto.
Istället tog jag ett 13.30 av spisen som jag nyss tvättat.


Klockan 13.30 tog jag också ett foto av datorn. 
Jag hade nyss bestämt mig att börja spela efter en tiomånaders paus. 
Laddade ner några patchar medan jag städade.


Klockan 14.00 bloggade jag.


Klockan 15.00 tittade jag förvånat ut.
Solen lyste plötsligt.


Klockan 16.00 städade jag fortfarande och glömde ta ett foto.
Klockan 17.00 satt jag på soffan och tittade på Shark Tank.

Sedan glömde jag igen att fota. 
Skulle egentligen spela pingis, men orkade inte.
(Jag hade ju arbetat så flitigt under dagen)

Klockan 20.00 tittade jag på MasterChef. 
Sampo trillade ut och det var fel och sorgligt.

Klockan 21.00 tog jag det sista fotot. 
MasterChef hade slutat och jag hade precis loggat in i WoW.


En (haha, ganska) lugn dag.

3 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Låter som en alldeles skön födis. Och jag gillar att du rapporterat om att du glömt att fota.

Jill sa...

Crunchies ser smaskigt ut. Jag tror att våra katter också vill ha klösträd som går till taket...

när det börjar sa...

Jill, nu först kom jag på att jag borde ha skickat med Crunchies till dig med P. Han har redan åkt härifrån och är väl nästan hos ert redan.