11 juli 2013

pretty please?

Kan inte någon skriva en mycket skärpt vetenskaplig (helst feministisk och kulturvetenskaplig) artikel om kommentarsfunktionen i bloggar? Helst en som publiceras inom närmsta halvtimmen (jag kan till exempel spela Candy cruch under tiden).

Jag behöver inspiration. Jag behöver ledtrådar var jag ska börja nysta. Jag behöver friska vindar. Den första (eller femte?) versionen av mina kapitel:

  • Kommenterandet av någon annans kropp
  • Uppmuntran och gemenskap
  • Nätmobbning, påhopp och trollning
  • Att begära kommentarer

har inte bara jäkligt torra och ointressanta rubriker utan är även tråkigt (som i snark, väck mig om femtio år) influerade av en massa kommunikationsvetenskapliga artiklar jag läst.


5 kommentarer:

Mia Skrifver sa...

Trollning? I och för sig läste jag trolldeg, men ändå, trollning? Vad skriver du om egentligen?

när det börjar sa...

De där trollen som man inte ska mata.

Ett snarkigt sax från sida 75: Med troll menas i internetsammanhang att en anonym person medvetet skriver provokativa, irrelevanta eller oseriösa kommentarer i bloggar, chatrum eller diskussionsinlägg i nätforum. Syftet är att provocera fram en känslomässig debatt som samtidigt skapar ilska, vanmakt och skadar sinnesstämningen hos övriga diskussionsdeltagare eller läsare.

Utdraget kan också användas när man vill leka leken "hitta minst femtio klumpiga formuleringar".

när det börjar sa...

Efter några försök, tror jag att jag håller mig till trolldeg istället. Mycket bättre.

minna lindeb sa...

Jag tycker kattens sätt att undra var så bra.
Hur man kan stå utanför fönstret...
Så ja, kattens sätt att undra.

när det börjar sa...

Perfekt! Jag är katt, jag kan skriva, jag är katt, jag kan skriva.